Vi öppnar kl 10

Nytt från Elins2020-03-04T15:44:12+01:00

Premiär av Nordic Wellness

03/08/2020
1/8 var det äntligen dags för PREMIÄRÖPPNING av Nordic Wellness hos oss på Elins Esplanad!
Det var ett superfint, alldeles nybyggt gym som slog upp sina portar och vi vet att ni är många som har längtat! Klubben har sedan tidigare smygöppnat för medlemmar, men nu har alla chans att teckna medlemsskap.
Varmt välkomna till Nordic Wellness hos oss på Elins Esplanad

Etappöppning H&M

03/08/2020

Det har varit dags för ännu en etappöppning hos H&M!

Nya herravdelningen, kosmetikavdelningen och ytterligare delar av damavdelningen har öppnat. Stort grattis till butikschef Jenny och gänget, som har jobbat fram en superfin butik. Efter den här invigningen är det dags att förbereda för H&M Home samt Divided, planerad öppning i oktober. Välkomna!

Smygöppning av Nordic Wellness

11/07/2020

Måndag 13/7 klockan 16 har Nordic Wellness smygöppning hos oss på Elins Esplanad.

Nordic Wellness Elins Esplanad är ett fullservicegym på 1340 kvm med toppmoderna maskiner.
Med smygöppning menas att du som redan är medlem kan ta del av gymmet. Men även du som inte är medlem är välkommen och kommer på måndag att kunna teckna silverkortet+
En större öppning sker sedan 1 augusti. Efter det kommer Nordic Wellness erbjuda gruppträning, spinning och naturligtvis massor av träningsglädje!

Utökade sommartider 29/6-30/8

29/06/2020

Nu har vi sommartider på Elins Esplanad! Välkommen till oss!

Boligheter fixar hemkörning

24/06/2020

I våras slog Boligheter upp portarna hos oss på Elins Esplanad och de finns belägna mitt emot Apotek Hjärtat, bredvid Gina Tricot.

En nyhet är att Boligheter erbjuder hemkörning inom en radie av 1,5 mil från Elins Esplanad. Hemkörningen är kostnadsfri vid köp över 300 kronor.

– På grund av den rådande situationen är det många kunder som inte kan ta sig till oss, säger butikschef Ann-Sofie. Då har vi på Boligheter möjlighet att ge den servicen.

Kika in på Boligheter Skövdes instagramkonto eller Boligheters web för att beställa varor med hemkörning.

– Jag vill även tipsa om att vi på Boligheter kan vara tillgängliga utanför ordinarie öppettider, tillägger Ann-Sofie. Är det någon som vill eller behöver ha butiken för sig själv löser vi gärna det. Hör bara av er!

Boligheter nås på nummer 070-300 73 64.

Information Covid-19/Corona

18/06/2020

Vi på Elins Esplanad bevakar och följer utvecklingen av Covid-19 dagligen.

Vi agerar utifrån rekommendationer och direktiv från Folkhälsomyndigheten, UD, MSB, WHO och övriga myndigheter.

Vi har extra stort fokus på hygien och har primärt ökat frekvensen av städning i köpcentret, främst vad gäller kund-WC, avtorkning av kontaktytor som sittplatser, dörrar, handtag, vred, provrumsdörrar, kassadiskar och betalterminaler etc.

Tillsammans håller vi god handhygien genom att tvätta händer noggrant med tvål och vatten.

Under rådande omständigheter har vi även valt att tillsvidare skjuta upp inplanerade events.

Presenttips från Cervera

08/06/2020

Även om mycket är annorlunda i år gällande både student och examensfester består presenterna ändå. Kanske mer än någonsin! På Cervera finns som vanligt massor av fint att ge bort i present till en nybakad student, åt någon som tagit examen, gift sig eller fyllt år.

Sofia på Cervera är ett presentproffs

Sofia på Cervera berättar att glas i alla former är en populär present.
”Många köper roliga och festliga glas för att ge bort. Glas är kul för att det är så festligt i sig – men också för att det är något man kanske inte unnar sig själv i första taget”

Sofia berättar vidare:
”Dels är klassiska champagne och dessertglas populära. Men många köper även lite mer spexiga glas och barprodukter. Som Edward Bloms roliga med citat på. Dom är det rykande åtgång på haha!”

Populära presenter är även flaskorna och bar-kit från Snippers. Flaskor med smaksätting för bland annat Gin, Whiskey och Rom. Jättefina att ha framme.

Andra populära presenter är tjusigt porslin. I butiken finna MÄNGDER av olika serviser och porslinsserier. På bild klassiskt blåvita serier från Rörstrands.

Välkomna till Cervera på Elins Esplanad för att kirra presenterna! Att de dessutom slår in stans tjusigaste paket är en stor bonus.

Intervju: Therése på Lekia

03/06/2020

Lekia har funnits på Elins Esplanad i ett år. Grattis till ettårsjubileet säger vi. Vi fick en pratstund med butikschef Therése.

Hej Therése! Grattis till ettårsjubileet. Hur har det här första året varit?

Svar: Hej! Tack! Det här först året har varit väldigt skoj, intressant och lärorikt. Vi har märkt att kunderna är glada att vi finns här! Vilket såklart gör det extra roligt att jobba.

Vilken har varit den största utmaningen under det här första året?

Svar: Det klurigaste har varit att veta vad vi ska köpa hem till butiken. Hur många pooler ska vi köpa inför sommaren, till exempel? Det är svårt att veta när man ännu inte har upplevt alla säsonger. En utmaning har också varit att anpassa oss efter förfrågningar från kunder.

Vad har varit roligast under det här året?

Svar: Utmaningen haha! Det jag just beskrev. Det har jag tyckt varit jätteroligt och jag ser en vinning i att utmana mig själv.

Vad i sortimentet har varit mest populärt, hittills?

Svar: Pokémon och LOL har varit mest populära, de produkterna har legat på topplista hela året. Lego också såklart, det är alltid efterfrågat.

Slutligen, vad ser du fram emot mest under året som kommer (förutom att corona ska vara över)?

Svar: Åh, jag längtar till jul, haha! Inte privat, då vill jag först njuta av sommaren, men butiksmässigt är det så roligt med det höga tempo som är i december. Alla är förväntansfulla det är en härlig stämning. Jag hoppas såklart också på bra försäljning och många glada kunder under året som kommer.

Det hoppas vi också. Tack Therése!

Samarbete med Ätbart

25/05/2020

Sedan några veckor tillbaka hämtas matsvinn från ICA Maxi upp av organisationen Ätbart. Ätbart sorterar upp maten i kassar och delar ut till socialt och ekonomiskt utsatta familjer. Vi pratade med Micke, handlare på ICA Maxi, som berättade mer om samarbetet.

Hej Micke! Kan du berätta lite mer om det här supebra initiativet?

Svar: Hej! Allt började med ett möte mellan mig och Daniel på Ätbart för cirka 2 år sedan. Under resans gång har vi hittat fram till dagens lösning, det är ju mycket som ska fixas för att det ska fungera och det tar tid. Ätbart har sedan varit runt i flera butiker för att få upp volymerna. Allt hämtas nu av dem och samlas i deras lokal.

Så bra! Vad kan matsvinnet bestå av?

Svar: Matsvinnet består av mat som av olika anledningar inte kan säljas i butiken. Det kan till exempel vara en produkt med trasig etikett eller ett cornflakespaket där själva papplådan är trasig men plastpåsen inuti är hel. Tanken är att ta tillvara på så mycket som möjligt och det blir till 99,9% mat, men även annat. Kanske något paket hushålls eller toapapper där själva förpackningen gått sönder.

Hur ofta hämtas maten?

Svar: Så här inledningsvis kommer Ätbart en gång i veckan och hämtar, på fredagar. Då har vi sparat torrvaror i en vecka och färskvaror från onsdagen.

Hur hamnar matkassarna hos rätt personer?

Svar: Genom samarbete med olika föreningar och volontärer, till exempel Parkstugan i Södra Ryd och Pingstkyrkan i stan, så vet vi många som behöver hjälp. Ätbart sorterar som sagt upp alla produkter och fördelar ut till familjerna som inte behöver betala för det.

Åh så bra! Snacka om win win.

Svar: Ja det känns väldigt bra. Vi har än så länge bara smugit igång med hanterbara volymer, för att växa i en hållbar takt. Men det känns otroligt bra att produkter som kastats, många gånger på grund av väldigt strikta livsmedelsregler, nu kommer till stor nytta där det finns ett stort behov.

Härligt! Tack för ett fint initiativ Micke med kollegor <3

Intervju Tom, Telia

18/05/2020

Hej Tom! Hur känns det så här efter öppningen? 
Svar: Hej! Det känns jättebra! Det är verkligen roligt att få möjligheten att vara med och bygga upp en ny butik från start så som vi har gjort. Det har varit väldigt lärorikt med allt vad det innebär.

Tom är butikschef på Telia

Hej Tom! Hur känns det så här efter öppningen? 
Svar: Hej! Det känns jättebra! Det är verkligen roligt att få möjligheten att vara med och bygga upp en ny butik från start så som vi har gjort. Det har varit väldigt lärorikt med allt vad det innebär.

Kan du beskriva er butik?
Svar: Vår butik är ny, fräsch och modern. Konceptet är ganska nytt på Telia. Fokus är att du ska kunna gå runt i butiken, känna och testa våra produkter så att du verkligen vet vad det är du vill ha. Butiken är inte så statisk utan mer flytande, om man kan säga så. Det känns trevligt och det ger en mer gemytlig stämning när vi möter våra kunder.

Vad kan man som kund förvänta sig när man besöker er på Telia?
Svar: Man kan förvänta sig att vi tar oss tid för våra kunder. Det tycker jag är viktigt eftersom människor som kommer in till oss kanske gör investeringar för flera år framåt. Man kan också förvänta sig kunniga och engagerade medarbetare som ger ett proffsigt bemötande. Vi har också ett stort utbud av all typ av kommunikation, mobil, tv och bredband. Vi utbildar oss kontinuerligt för att hålla oss uppdaterade. Jag vill också tillägga att vi i framtiden kommer bjuda in till träffar och utbildningar för privatkunder och företag.

Tom och kollegorna på Telia strävar alltid efter att erbjuda bästa möjliga service
till sina besökare

Kul! Till sist, vad ser du mest fram emot just nu?
Svar: Ja förutom att corona ska vara över ser jag mycket fram emot sommaren och ett grönt Skövde!

Tack för pratstunden Tom och återigen välkomna till oss på Elins Esplanad!

Spana in H&Ms nya butiksdel

12/05/2020

I fredags öppnade H&M sin nya butiksdel här på Elins Esplanad dit dam- och barnavdelningen flyttat. Den nya delen av butiken ligger i de lokaler Cassels tidigare hade. Hela H&M-butiken ska under året genomgå en ordentlig förnyelse och bli dubbelt så stor, få flera nya koncept och utvecklas till en av Sveriges modernaste H&M-butiker. I fredags var det alltså dags för öppning av nya dam- och barnavdelningen.

Gänget på H&M välkomnade i fredags sina besökare till en ny butiksdel
En helt ny känsla på damavdelningen
Ny inredning och ett helt nytt koncept

”Det har blivit fantastiskt fint! Jag är så otroligt stolt över mina medarbetare som jobbar väldigt hårt för att färdigställa butiken”, säger butikschef Jennie när vi pratade med henne vid öppningen.

Jenny, butikschef på H&M

Och vi håller verkligen med – jättefint har det blivit.

”Det känns så roligt att vi får en ny butik med bättre förutsättningar att göra våra besökare nöjda. Just nu är ytan lite komprimerad eftersom alla avdelningar ännu inte är klara.

Väggar ska flyttas när de andra avdelningarna färdigställs. Då glesas det ut ytterligare mellan hyllorna och butiken blir ännu mer luftig”, berättar Jennie.

Barnavdelningen är också helt ny
Ljust, luftigt och fräscht

Nu börjar etapp två av ombyggnationen som planeras vara klar under semestern. Därefter tar sista etappen vid och butiken ska stå helt färdig i höst. Då har koncept som H&M Home och Divided flyttat in. Så spännande!

Välkomna till Elins Esplanad och H&M för att spana in förändringen!

Intervju med Robin, Hemmakväll

11/05/2020

För ett tag sedan öppnade Hemmakväll hos oss på Elins Esplanad. Det är vi så glada för! Vi träffade Robin, som är butikschef på Hemmakväll, för att prata om hur den första tiden har varit.

Hej Robin! Hur känns det så här efter öppningen? 

Svar: Hej! Det känns superbra! Öppningshelgen var en succé! Allt var väldigt nytt för oss som jobbar i butiken men jag tycker att vi skötte det bra och lyckades hålla butiken i ett dunderskick. Vi har fått mycket positiv respons!

Grymt! Vad för godis har kunderna handlat mest, hittills? 

Svar: Lösgodis givetvis men även mycket annat. Våra färdiga presentpåsar, klubbor och snacks har snurrat på bra. Den stora överraskningen för min egen del var gosedjuren från TY där hyllorna nästan blivit helt tömda.

Kul! Kan du beskriva er butik? 

Svar: Då jag kommer från en teknik-kedja sedan tidigare och är väldigt nördig av mig så skulle jag vilja beskriva vår butik, med den vita interiören, lite som en Apple-butik fast för godis. Vi vill ge en lyxig upplevelse och känsla för våra kunder när de kommer in till oss.

Vad kan man som kund förvänta sig när man besöker er på Hemmakväll? 

Svar: Vi strävar alltid efter att ha det där lilla extra och mer ovanliga godiset som många gånger kan vara svårt att hitta på andra ställen. Det brukar vara vara inspirerande för godissugna kunder när de ser alla nyheter. Våra kunder kan också alltid förvänta sig färskt lösgodis som tas väl hand om, det är viktigt!

Vad ser du mest fram emot just nu?

Svar: Att Corona ska vara över framförallt, men annars ser jag fram emot när jag och mina medarbetare känner oss trygga i alla uppgifter och rutiner som ska utföras, det är mycket nytt för alla. Vi gör vårt absolut bästa för att ha bra snurr på butiken, ta hand om vårt lösgodis och hålla hygienen på topp.

Det låter toppen Robin! Slutligen – vilket är ditt favoritgodis? 

Svar: Oj, svår fråga, det är mycket som är gott! Men bland lösgodiset är det nog Bubs Ovaler med saltlakrits och kolasmak som är favoriten.

Mums! Tack Robin!